środa, 7 listopada 2012

Coraz więcej osób mówi mi to samo, nawet Ci, którzy wydawałoby się, nie znają mnie wcale bądź bardzo słabo. Wygląda na to, że niedługo pozostanę jako jedyny, który nie wie co ma ze sobą zrobić.


Dystymia (depresja nerwicowa, depresyjne zaburzenie osobowości, przewlekła depresja z lękiem) – typ depresji charakteryzujący się przewlekłym (trwającym kilka lat lub dłużej) obniżeniem nastroju o przebiegu łagodniejszym niż w przypadku depresji endogennej. Szacuje się, że około 2-5% populacji ogólnej wykazuje objawy dystymiczne. (...)


Objawy kliniczne:
Diagnoza dystymii wymaga obecności przynajmniej dwóch z następujących objawów, utrzymujących się przynajmniej 2 lata, a okresy remisji, o ile występują, trwają nie dłużej niż 2 miesiące:

- zaburzenia łaknienia
- zaburzenia snu
- uczucie zmęczenia
- deficyt uwagi
- trudności decyzyjne
- niska samoocena
- poczucie beznadziejności

Wikipedia

Nie zgadza się tylko to, że wpieprzam jak żyrafa tatarak. 
Mam wrażenie, że to dużo więcej niż 2 do 5 %.

1 komentarz:

  1. Wikipedia jest wygodna, choć niewiarygodna, a dr Google nie ma dyplomu. To dlatego mój lekarz zaczął wypisywać mi na recepcie zakaz guglania i oglądania dr. House'a :]

    Trafił w dychę z tym "lekiem".


    [podpisano: hipochondryk]

    OdpowiedzUsuń